Wydarzenia
DZIEŃ ZIEMI
Jak co roku 22 kwietnia, na całym świecie obchodzone jest wyjątkowe święto – Międzynarodowy Dzień Ziemi. W tym ważnym dniu nasze przedszkolaki choć przez chwilę pomyślały o planecie, na której żyją i o otaczającej nas przyrodzie. Tego dnia zastanawialiśmy się jak chronić nasz wspólny dom - ZIEMIĘ, jak ją możemy chronić by była czysta, zdrowa i piękna. W tym dniu towarzyszył nam kolor zielony, pogadanki w grupach, wiersze, tańce. Przedszkolaki rozwiązywały zagadki oraz wykonały prace plastyczne pod kierunkiem swoich nauczycieli. Zwieńczeniem Dnia Ziemi było zbieranie i segregowanie śmieci oraz obejrzenie edukacyjnych bajek ekologicznych.
DZIEŃ GOFRA
25 marca w naszym przedszkolu obchodziliśmy MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ GOFRA. Z tej okazji przedszkolaki dowiedziały się jakie składniki potrzebne są do zrobienia tej pysznej przekąski oraz z czym może być serwowana. Przedszkolaki skosztowały gofrów, które wcześniej samodzielnie udekorowały. Nie było osoby, której deser nie smakował. Dzieci prosiły o dokładki, gofry zniknęły w kilka minut.
Podczas obchodów Dnia Gofra została zdobyta sprawność KUCHCIKOWEGO MISTRZA z OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO "WYZWANIE TEODORA".
POWITANIE WIOSNY POŁĄCZONE Z DNIEM NOWYCH TECHNOLOGII W EDUKACJI
W poniedziałek 22 marca wszystkie Przedszkolaki z naszego przedszkola świętowały nadejście wiosny, aby podkreślić charakter tego dnia dzieci były ubrane w wiosenne kolory.
Świętowanie rozpoczęliśmy od odczytania listu znalezionego w sali od Pani Wiosny. Niestety złośliwa Zima odchodząc zrobiła Wiośnie kilka psikusów, a sama nie potrafi sobie z nimi poradzić dlatego poprosiła dzieci o pomoc. Przedszkolaki sprawnie sobie poradziły z rozwiązaniem zadań. Pożegnaliśmy zimę wraz z Marzanną, której powiedzieliśmy wierszyk i symbolicznie zanurzyliśmy w wodzie.
Dzieci obejrzały na tablicy multimedialnej film edukacyjny "Oznaki Wiosny". Następnie udały się na spacer do ogrodu przedszkolnego w celu poszukiwania zwiastunów Wiosny oraz ich fotografowania za pomocą tabletów, telefonów. Na zajęciach z wykorzystaniem laptopów dzieci rysowały wiosenne kwiaty.
Metoda projektów "Woda"
W grupach IIIA i IIIB w marcu zrealizowaliśmy metodę projektów "Woda".
Podczas realizacji projektu:
- stworzyliśmy siatkę pojęciową, gdzie dzieci zaznaczyły czego chciałyby się dowiedzieć
-dzieci poznały właściwości wody , jej stany skupienia
-dzieci dowiedziały się dlaczego należy oszczędzać wodę i jak to robić
- poznały wybrane rzeki , jeziora, morza i oceany oraz faunę i florę w tych środowiskach wodnych
-brały udział w doświadczeniach : "Co pływa co tonie?", " Czy woda się wspina?", "Barwienie wody".
-wykonały prace plastyczne związane z tematem
-oglądały film edukacyjny dotyczący obiegu wody w przyrodzie
-poznały znaczenie wody dla życia ludzi , zwierząt i roślin
-poznały środki transportu wodnego
Dzieci bardzo chętnie eksperymentowały z wodą, poznawały jej właściwości oraz z zainteresowaniem uczestniczyły
we wszystkich proponowanych zabawach i zajęciach. To był bardzie ciekawy projekt i wspaniała zabawa.