GR VIII
SZANOWNI RODZICE!!
W grupie 8, po burzliwych dyskusjach, dzieci wybrały temat projektu - wąż. Postawione zostały pytania badawcze, gromadzone są wszystkie rzeczy do kolekcji: książki, maskotki, figurki, zdjęcia, itp., a przed nami aktywność w celu uzyskania odpowiedzi.

TEMATY NA KWIECIEŃ:
Radosna Wielkanoc
Projekt badawczy
Eko stylem życia
Strażnicy książek
Cele ogólne:
- wdrażanie do dbania o higienę oraz kształtowanie umiejętności dostrzegania zagrożeń wynikających z jej nieprzestrzegania; kształtowanie świadomości, że wiele chorób przenosi się przez brudne ręce
- doskonalenie samopoznania oraz umiejętności dostrzegania odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
- kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z faktu bycia Polakiem przez dostrzeganie piękna: tradycji, historii, sztuki
- wdrażanie do kultywowania zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych
- wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy
- kształtowanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych
- kształtowanie umiejętności planowania zajęć w kalendarzu
- poszerzanie znajomości liter: litery „j”, „J”
- tworzenie i odczytywanie szyfrów według przyjętego kodu
- doskonalenie umiejętności dostrzegania, kontynuowania i przekładania rytmów na inne reprezentacje
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według rożnych kryteriów
- doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby
- doskonalenie orientacji w przestrzeni sieci kwadratowej
- kształtowanie postaw proekologicznych w codziennym życiu (segregacja odpadów, oszczędzanie wody i energii (np. zachowania z codziennego życia, udział w akcjach „sprzątanie świata”)
- wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: litery „g”, „G”
- kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów z poznanych liter
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania piktogramów do kodowania informacji
- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach i zbiorach zastępczych
- kształtowanie umiejętności stosowania symboli matematycznych i prawidłowego ich odczytywania
- kształtowanie umiejętności dostrzegania wpływu książek na emocje i nastrój
- wdrażanie do przestrzegania reguł w grach planszowych (konstruowanie gier, ustalanie zasad, rozgrywanie gier zgodnie z przyjętymi regułami)
- wdrażanie do samodzielnego podejmowania decyzji oraz ponoszenia ich konsekwencji
- poszerzanie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką książek, czytelnictwem
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem, po kolei i nie przeszkadzania innym podczas wypowiedzi
- wdrażanie do wypowiadania się w sposób zrozumiały, poprawny pod względem gramatycznym i logicznym
- kształtowanie umiejętności recytowania wierszy grupowo i indywidualnie, ze zwróceniem uwagi na prawidłową regulację oddechu, zachowanie pauz, tempa, rytmu, natężenie głosu
- wdrażanie do odtwarzania według wzoru oraz do układania własnych kompozycji z mozaiki geometrycznej
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi