kontrast Powiększenie tekstuAAA

PRZEDSZKOLE NR 407

ul. Mieczysława Pawlikowskiego 2, 03 – 983 Warszawa, telefon: 22 613 40 14
www.przedszkole407.pl NIP: 113-19-20-032, REGON: 013006018
Oddziały Zamiejscowe Przedszkola nr 407
ul. Guderskiego 9, telefon: 22 671 99 96

GR VIII

              

 

 

 

 

SZANOWNI RODZICE!!

W grupie 8, po burzliwych dyskusjach, dzieci wybrały temat projektu - wąż. Postawione zostały pytania badawcze, gromadzone są wszystkie rzeczy do kolekcji: książki, maskotki, figurki, zdjęcia, itp., a przed nami aktywność w celu uzyskania odpowiedzi.
TEMATY NA KWIECIEŃ:
Radosna Wielkanoc
Projekt badawczy 
Eko stylem życia
Strażnicy książek
Cele ogólne:
  • wdrażanie do dbania o higienę oraz kształtowanie umiejętności dostrzegania zagrożeń wynikających z jej nieprzestrzegania; kształtowanie świadomości, że wiele chorób przenosi się przez brudne ręce
  • doskonalenie samopoznania oraz umiejętności dostrzegania odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
  • kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
  • kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z faktu bycia Polakiem przez dostrzeganie piękna: tradycji, historii, sztuki
  • wdrażanie do kultywowania zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych
  • wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych
  • kształtowanie umiejętności planowania zajęć w kalendarzu
  • poszerzanie znajomości liter: litery „j”, „J”
  • tworzenie i odczytywanie szyfrów według przyjętego kodu
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania, kontynuowania i przekładania rytmów na inne reprezentacje
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według rożnych kryteriów
  • doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni sieci kwadratowej
  • kształtowanie postaw proekologicznych w codziennym życiu (segregacja odpadów, oszczędzanie wody i energii (np. zachowania  z codziennego życia, udział w akcjach „sprzątanie świata”)
  • wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: litery „g”, „G”
  • kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów z poznanych liter
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania piktogramów do kodowania informacji
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach i zbiorach zastępczych
  • kształtowanie umiejętności stosowania symboli matematycznych i prawidłowego ich odczytywania
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania wpływu książek na emocje i nastrój
  • wdrażanie do przestrzegania reguł w grach planszowych (konstruowanie gier, ustalanie zasad, rozgrywanie gier zgodnie z przyjętymi regułami)
  • wdrażanie do samodzielnego podejmowania decyzji oraz ponoszenia ich konsekwencji
  • poszerzanie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką książek, czytelnictwem
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem, po kolei i nie przeszkadzania innym podczas wypowiedzi
  • wdrażanie do wypowiadania się w sposób zrozumiały, poprawny pod względem gramatycznym i logicznym
  • kształtowanie umiejętności recytowania wierszy grupowo i indywidualnie, ze zwróceniem uwagi na prawidłową regulację oddechu, zachowanie pauz, tempa, rytmu, natężenie głosu
  • wdrażanie do odtwarzania według wzoru oraz do układania własnych kompozycji z mozaiki geometrycznej
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi