Wydarzenia
Fotograficzny konkurs dzielnicowy "Warszawska Wiosna" - galeria prac
Nasze przedszkole zorganizowało konkurs fotograficzny "Warszawska Wiosna". Dzieci z przedszkoli z dzielnicy Praga Południe rozwijały kompetencje cyfrowe poprzez wykonywanie zdjęć przyrodniczych. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konkursie. Zapraszamy do obejrzenia prac laureatów.
Tytuł pracy: "Wiosna w Parku Skaryszewskim"
Autor: Nina Podgórska
Przedszkole nr 89
Tytuł pracy: "Park wiosną"
Autor: Nina Cicha
Przedszkole nr 166
Tytuł pracy: "Kwiecista wiosna"
Autor: Alicja Gawryszewska
Przedszkole nr 220
Tytuł pracy: "Wiosna w Warszawie"
Autor: Anatol Piotrowski
Przedszkole nr 235
Tytuł pracy: "Wiewiórka"
Autor: Karolina Cieślińska
Przedszkole nr 407
Tytuł pracy: "Wiosna na osiedlu"
Autor: Olga Nowakowska
Przedszkole nr 407 Oddziały Zamiejscowe
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy! Po odbiór dyplomów i nagród zapraszamy serdecznie do Przedszkola nr 407 ul M. Pawlikowskiego 2 dnia 11.06.21 (piątek)
DZIEŃ DZIECKA
Dnia 01.06.2021r. obchodziliśmy Dzień Dziecka w nawiązaniu do akcji "Zaczytane Przedszkole" został zorganizowany bal pt." Dnia postaci z bajek". Dzieci przebrały się w piękne, bajkowe stroje. Pojawiły się wróżki, księżniczki, piraci, biedronki, supermeni. Nauczycielki poprzez zabawę, zagadki, taniec sprawiły, że ten bajkowy dzień na długo pozostanie w pamięci dzieci.
Ważnym elementem wychowania przedszkolnego jest kształtowanie u dzieci świadomości ich własnych praw, uczenie poszanowania praw innych i radzenie sobie w sytuacjach naruszania własnych praw. W związku z tym podczas obchodów Dnia Dziecka przedszkolaki przypomniały sobie " Konwencje o Prawach Dziecka" i wypowiadały się na temat swoich praw. Śpiewały piosenkę Orkiestry Dni Naszych pt. "Piosenka o Prawach Dziecka". Każda grupa miała za zadanie wykonać plakat wybranego przez siebie prawa. W holu głównym została stworzona wystawa z powstałych plakatów. Poprzez wyżej wspomniane działania przedszkolaki poznały przysługujące im prawa, a także obowiązki dorosłych wobec nich.
DZIEŃ BOCIANA BIAŁEGO
Dnia 31 maja obchodziliśmy DZIEŃ BOCIANA BIAŁEGO.
Uroczystość rozpoczeliśmy od zaśpiewania piosenki:
„Kle, kle boćku, kle, kle
Witaj nam bocianie!
Łąka Ci szykuje,
żabki na śniadanie”.
Dzień Bociana Białego to idealna okazja do popularyzacji wiedzy na temat życia tych ptaków oraz zwrócenia szczególnej uwagi na potrzeby gatunku i rolę, jaką pełnią w polskiej kulturze i krajobrazie.
Rozmawialiśmy oraz oglądaliśmy film edukacyjny o tych pięknych ptakach – o tym, jak wyglądają, czym się odżywiają i o ich migracjach. Uwieńczeniem tego święta było wykonanie przez dzieci bocianów.
Metoda Projektu ZDROWIE
Metoda projektu "ZDROWIE" w grupie VII i VIII
Edukacja zdrowotna jest to proces, w którym dzieci nabywają umiejętności dbania o zdrowie własne i społeczności, w której żyją.
Edukacja zdrowotna w naszym przedszkolu opiera się na potrzebach zdrowotnych wychowanka, które zależne są od rozwoju dziecka. Podejmowane działania powinny w dłuższej perspektywie wzbogacić wiedzę dzieci z dziedziny zdrowia, wykształcić u nich postawę „prozdrowotną”, umożliwić nabycie określonych umiejętności oraz przyswojenie prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków higieniczno– zdrowotnych. Łączymy wiedzę i doświadczenie dziecka wyniesione z domu, z tym, co powinno znać i umieć oraz rozumieć, kiedy wkroczy w dorosłe życie. Zwracając przedszkolakom uwagę na to, co zdrowe i bezpieczne, uczymy ich dbania o swoje dobre samopoczucie psychiczne, fizyczne i społeczne.
Wiek przedszkolny to czas intensywnego rozwoju fizycznego i umysłowego dziecka. To co jemy, wpływa bezpośrednio na samopoczucie i ważne czynności naszego organizmu.
Realizując założenia projektu edukacyjnego „Zdrowie” przeprowadziłyśmy szereg zajęć i zabaw zachęcających dzieci i rodziców do zdrowego odżywiania się i zdrowego trybu życia. Realizacja projektu trwała przez pierwsze dwa tygodnie maja. Hasłem przewodnim naszego projektu było : „ Odporność wzmacniamy bo o zdrowie swoje dbamy”. Cała realizacja projektu koncentrowała się wokół tematyki zdrowia, racjonalnego odżywiania, higieny osobistej i sprawności ruchowej.
Jak wiemy dieta dzieci powinna być urozmaicona, oparta o produkty jak najmniej przetworzone, naturalne i wysokiej jakości. Do takich produktów między innymi należą warzywa i owoce, z których to dzieci na zajęciach samodzielnie przygotowały: owocowe szaszłyki, owocowe sałatki i warzywne kolorowe kanapki. Pani dietetyk zapoznała dzieci z „ piramidą zdrowia”. Dzieci dowiedziały się czym jest piramida zdrowia i co oznaczają poszczególne jej poziomy dla zdrowia. Szczególną uwagę poświęcono na rozróżnianiu produktów zdrowych i niezdrowych.
Posiłki dla dzieci w naszym przedszkolu są urozmaicone, zawierają dużo nabiału, owoców i warzyw.
Efektem kilkunastu zajęć o tematyce zdrowotnej było wykonanie pysznego soku z pomarańczy oraz szaszłyków owocowych.
Podstawą zdrowia jest nie tylko spożywanie zdrowych posiłków, ale zachowanie podstawowych zasad higieny osobistej, szczególnie teraz w czasie pandemii.
Stałym elementem pobytu dzieci w przedszkolu jest udział dzieci w zajęciach ruchowych, ćwiczeniach gimnastycznych, spacerach na świeżym powietrzu. Propagowanie aktywności fizycznej pozwala zapobiegać deficytom ruchowym ( np: otyłości). Bardzo często tego rodzaju zajęciom towarzyszyła muzyka, która wpłynęła na większą świadomość i lekkość wykonywania określonych ćwiczeń.